Nieuw bestuur gekozen tijdens Algemene Ledenvergadering HVV DSK

22 juni 2023 13:30

Op 21 juni 2023 vond de Algemene Ledenvergadering plaats bij HVV DSK, waarin het nieuwe bestuur van de voetbalclub werd gekozen. Met een grote opkomst van 51 leden, vertegenwoordigers van de gemeente, SportSupport en de aanwezigheid van procesbegeleiders en de pers, was het een belangrijke mijlpaal voor de club. Hier volgt een samenvatting van de notulen van de vergadering.

De vergadering werd geopend door Lutger Brenninkmeijer, die alle aanwezigen verwelkomde en terugverwees naar de buitengewone algemene ledenvergadering in januari 2023. Op die bijeenkomst waren de leden naar huis gegaan met een aantal opdrachten, en nu was het tijd om de balans op te maken en te beslissen hoe verder te gaan.

Vervolgens werd de stand van zaken besproken. Sinds januari heeft een groep vrijwilligers onder leiding van Mark van der Kaaij hard gewerkt om de vereniging weer op een gezonde basis te krijgen. Dit heeft geleid tot verschillende positieve ontwikkelingen, waaronder de oprichting van een jeugdcommissie die succesvolle schoolvoetbaltoernooien heeft georganiseerd en heeft bijgedragen aan een toename van het aantal jeugdleden. Ook zijn er plannen voor een meidenteam en de inschrijving van mini's.

Er is een sponsorcommissie opgestaan die al 16 contracten heeft getekend en verwacht er nog meer binnen te halen. De duurzaamheidscan resulteerde in de toezegging van de gemeente om de verlichting van het veld en het clubhuis om te bouwen naar LED-verlichting, wat aanzienlijke energiebesparingen zal opleveren. Bovendien is het ledenbestand gegroeid met bijna 50% en zijn er nieuwe contracten afgesloten met leveranciers en subsidies aangevraagd en toegekend.

Na deze positieve ontwikkelingen werd het nieuwe bestuur benoemd. Het interim-bestuur, dat was opgestaan vanuit de werkgroep, werd unaniem goedgekeurd door de vergadering en bestaat uit Jan Westerman als voorzitter, Richard van Halem als penningmeester, Rob Collignon als secretaris en Sonny vd Weijden als verantwoordelijke voor communicatie.

Het bestuur werd gecomplimenteerd door wethouder Eva de Raadt voor de behaalde successen en ontving namens SportSupport en SRO een herinneringsbord voor het 100-jarig bestaan van de club.

Het bestuur heeft een sluitende begroting voor het seizoen 2023-2024 gepresenteerd, waarin ook de aflossing van de opgelopen huurschuld wordt ingelopen. De vergadering ging akkoord met de begroting.

Vervolgens werden plannen voor het komende seizoen besproken. Het bestuur wil de reeds gerealiseerde basis versterken en verdere ontwikkeling nastreven. Dit omvat onder andere het updaten van de website, moderniseren van de statuten en het huishoudelijk reglement, uitbreiden van het sponsornetwerk en versterken van de organisatie met vrijwilligers. Er worden ook afspraken binnen de vereniging geformaliseerd en er zal een clubkadercoach worden ingezet om jeugdtrainers te ondersteunen. Verder zal er een introductie plaatsvinden van "Pupil van de maand" en worden er bijeenkomsten georganiseerd om doelen te stellen en verwachtingen uit te spreken.

Op 1 juli zal er een klusdag zijn om de club voor te bereiden op een nieuwe start in september. Alle vrijwilligers en sponsoren zijn uitgenodigd voor een afsluitende borrel om het seizoen gezamenlijk te vieren.

Het bestuur doet een oproep aan alle leden om extra inzet te tonen en de club te helpen groeien. Vrijwilligers zijn welkom om hun handen uit de mouwen te steken, of het nu achter de bar, in de keuken of bij de organisatie van activiteiten is. De inzet van iedereen maakt een aanzienlijk verschil en draagt bij aan een succesvolle toekomst van HVV DSK.

De vergadering werd afgesloten zonder verdere vragen, waarna Jan Westerman iedereen bedankte voor hun aanwezigheid en uitnodigde om een toost uit te brengen op het jubileum van de club.

HVV DSK kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en bouwt voort op het succes van de afgelopen maanden, met als doel een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan de rijke geschiedenis van de club!

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!